Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.
⇒ Om Personuppgiftspolicy och cookies

Beställ

Håll dig uppdaterad med NLT digitalt för 1 kr Fri tillgång till hela nlt.se i en månad

arenamaskot 3.jpg

Namnlös figur ska marknadsföra arenan

Det är en figur från en annan planet som ska marknadsföra Sparbanken Lidköping arena.

På måndagen presenterade Glenn Rytterfjell på Sparbanken Lidköping arena hur arenan ska marknadsföras, för att få så stor beläggning som möjligt i framtiden.
Under tre år har han bland annat arbetat med marknadsföringsplanen och på måndagen presenterade han steg tre i marknadsföringen. 

Bosse Nordin har skapat en liten seriefigur som ännu inte har något namn. Det ska efterlysas av allmänheten längre fram i form av en tävling. Figuren kan uppträda som logotype i tryck, men också live som bandyspelare, jultomte, rockgitarrist och portföljbärare.

Marknadsföringsplanen bygger också på en mängd studier, bland annat av andra arenor, hur man lockar till sig evenemang och vad arenan kan användas till.

Mest läst